fredag 12 december 2008

Ny datalagrinslag

På sistone har det kommit en del lagar som har väckt motstånd bland oss svenskar och nu har det även kommit en till som jag garanterar kommer få motstånd.
Nu har det kommit ännu en lag som innebär att sms, telefonsamtal, E-post med mera ska lagras och sedan ska polisen och säpo kunna gå ut och kräva denna information.
Man tycker att regeringen borde ha fått lite mer information om vad vi svenskar tycker om sådana lagar, så dem kanske skulle väntat lite med en sådan lag istället för att köra på så mycket och bara kasta in massa lagar som dem flesta ogillar.
Är det möjligtvis så att dem gör så att dem delarna av FRA som dem inte fick med, passar dem på att lägga in en ny lag så dem får med de delarna endå?

När jag skickar sms, ringer eller skickar mail så vill jag inte behöva tänka på att man möjligtvis skriver något olämpligt som sedan kan användas emot mig. Jag tycker att dem borde tänka efter lite och förstå hur kränkande detta kan vara för vissa personer.
Eller iallafall valt en bättre tid att lägga fram den nya lagen istället för att köra på med massa lagar som ingen gillar.
Nej jag säger så här, jag vill inte ha någon storebror som kollar över min axel och bevakar vad jag gör. Vad kommer härnäst kamerabevakning av samhället?

Nej skrota datalagrinslagen!!!

Inga kommentarer: